onsdag 9 juli 2008

Moderata Frihetspartiet?

www.blondinbella.se

Snälla lilla människa sluta, sluta, SLUTA! Kvinnan måste ha större problem. Trots detta kan jag inte sluta läsa, för samtidigt som hennes blogg gör mig så jäkla förbannad är det samtidigt roande. Det senaste i raden av idiotiska inlägg kommer här.

Jag kommer alltid vara en stolt moderat

Det är något som jag inte riktigt förstår. När jag får höra att jag provocerar i bloggen handlar det alltid om att jag är öppen moderat. Det är inte så att jag skriver rasistiskt, är en AFA-medlem, huligan eller säger att jag är en kommunist och vill avskaffa demokratin. Nej, jag provocerar för att jag är moderat! Ett frihetsparti! Är det inte sjukt? Moderaterna står bland annat för individens frihet, att alla har rätt till att bestämma över sitt eget liv och plötsligt är det provocerande att säga att jag är moderat och håller med?

Det är tack vare MUF som jag har blivit inspirerad till att starta företag, där är jag som ung entreprenör välkommen och jag ser så många andra ungdomar i MUF som utvecklas och gör något stort i sitt liv. Mycket av den framåt-andan jag har och drivkraft kommer i från MUF där jag har varit aktiv sedan 2004 och alltid omgivits av människor som respekterar mig för den jag är och faktiskt hjälper till och pushar fram mig.

Därför har jag så svårt att se att det kan vara så provocerade att säga att man är moderat, att man röstar på ett frihetsparti. Nej, tack och lov ska jag prata på ett seminarium i Almedalen imorgon, där många viktiga människor kommer att lyssna på vad jag har och säga, då jag med fler representerar MUF där.

Vart ska man börja? Hon inleder med att inte säga att hon provocerar för att sedan säga att alla kommunister vill avskaffa demokratin. Sedan kallar hon Moderaterna för ett frihetsparti flertalet gånger. Kan vara jag som är ute och cyklar, men var inte moderaterna drivande vid införandet av FRA-lagen?

För det tredje så är det återigen väldigt tydligt att hon lever i sin lilla bubbla på Östermalm.
jag ser så många andra ungdomar i MUF som utvecklas och gör något stort i sitt liv
Definera stort. Starta eget företag pumpa in pengar och ha en flott våning på Östermalm samt äga en stuga i alperna och segelbåt? Jag kan väl också göra något "stort" med mitt liv om jag hade det så bra förspänt som Blondinbella och hennes entrepenörskamrater i MUF Norrmalm.

Kamratligen

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men fan, råkade klicka på länken till den där bellas blogg. Jag som var så nöjd över att jag aldrig har besökt den, så det är alltså ditt fel att jag nu har bidragit till hennes rikidom och "status". hur känns det? kanske borde sluta länka till den så oskyldiga slipper drabbas?

Svenneblondin sa...

Sorry, inte meningen. Men nu vet du vad det är för elände.