söndag 6 juli 2008

Världen stannar för en stund

Herregud! Vet inte vart jag ska börja har två extremt sorgliga nyheter och en fantastiskt storslagen.
Vi börjar väl med de tråkiga, så man sedan kan gå till sängs med en gnutta förhoppning om att människan trots allt inte är så jäklig.

Blondinbella har tappat sin kamera, OCH lyckats få datorn ur funktion. Allt detta inom loppet av några timmar. Jag menar, vart är vi på väg? Alla hennes bilder...

Men bakom varje strandad bloggare föds en ny, och ur Bellas olycka såg Nils sin chans och lanserar sin blogg redan på fredag. Snacka om lycka.

Nä, nu ska vi inte vara sådana.

Aledalsveckan har ju faktiskt sparkats igång. Superministern,
Jan "Lärarna-bör-ha-CIA-på-kortnummer-samt-ska-betygsätta
-alla-under-18-i-allt-från-att-bajsa-till-att-uppföra-sig" Björklund
briljerade idag under Adaktussons utfrågning och sa bland annat "det inte är
betyg och omdömen som gör att eleverna lär sig bättre" och att "man faktiskt inte kan sätta betyg på allt". Medhåll Janne!

För att Janes polett, eller i alla fall delar av den, äntligen trillat ner fick han en morgonrock av Lars med texten "Jag har full koll på min mejl".
Det är humor.

Kamratligen
Mig

Ps. Idag fyller även George W. Bush, ledaren för den fria världen och Guds man på jorden 62 år. Ds.

Inga kommentarer: